Hustveitlåven - Mat - Steff Nevers




Jeg har blitt spurt av Ole og Ragnhild på Hustveitlåven om jeg kan hjelpe til med billetter under arrangementet med Steff Nevers den 16 Mars 2013. 

Da kunne jeg i tillegg lage den maten jeg ønsket, som en prøve på kapasitet. Det sa jeg høyt og tydelig JA, til. 

Det er også viktig for meg å ha kontakt med et utleielokale med høy standard, som jeg kan anbefale til de som spør meg om slikt.  Hustveitlåven dekker alle disse behov til det fulle.

Jeg er ikke så super interessert i pølsekoking, så jeg hadde tenkt å prøve ut bakte poteter med tilbehør og ribbeburger av grillet svinesteik med salat og rødkål. 

Dette kan være en fin måte å teste ut kapasitet på poteter og eventuellt matproduksjon for messer og festivaler, der det skal serveres hele dagen.  


Så til de av dere som liker køntrimusikk med fart i, da er Hustveitlåven stedet 16. Mars 2013. Se link.

Jeg kan absolutt anbefale Låven og vertskapet, de har klart å skape en behaglig og hyggelig atmosfære.

Litt informasjon om Hustveitlåven hentet fra hjemmesida.

Låven er fra 1905, men er vedlikeholdt, pusset opp og fremstår i særdeles god stand.
Fasiliteter:
Stort kjølerom.
Sitteplasser ved dekket bord til 120 personer
Dekketøy til 120 personer
Varmebad for å holde maten varm
Varmeplater til å holde maten varm
Grovkjøkken til oppvask
Gode sanitærforhold med toalett, HC toalett og dusj.
Biofyringsanlegg basert på treavfall fra eget sagbruk

Låven er selvsagt tilgjengelig om sommeren, men er i stand til å arrangere sammenkomster hele året, men fortrinnsvis i perioden 1. April til 1. Desember.

Vi varmer da opp lokalene med bruk av vårt biofyringsanlegg, slik at det er varmt og godt selv om gradestokken ikke viser sommertemperaturer utendørs.


På grunn av låven sin størrelse, egner den seg best til selskap fra 40 personer og oppover. 

Låven har ikke eget tilberedingskjøkken, så all mat bestiller vi via catering, eller at leietaker tar med mat selv.

Kjølerom og kjøkkenbenk-kapasitet er tilgjengelig.


Låven er godkjent for 200 personer, dersom det ikke skal dekkes på bordene. Dette går under «andre arrangementer»

Låven er tilgjengelig for lukkede arrangementer, slik som f.eks. firmafester, private bursdager, familiesammenkomst eller konfirmasjon og bryllup. 


Den kan også arrangere mer uformelle fester, der vi kan servere fra egen bar. Vi har skjenkeløyve for slike arrangementer. 


Hustveitlåven er godkjent arrangementsted av myndigheter og brannvesen.

Vi har også egen minibuss til 16 personer, som henter og bringer gjester.